Coronabeleid Massage to Move praktijken. We verzoeken cliënten rekening te houden met het navolgende beleid:

MASSAGE

TO MOVE

What moves you?

Inspiratie



30 juni 2022

Zorg voor je voeten! In onze behandelingen is hier regelmatig aandacht voor, doordat heel wat klachten ontstaan door voetproblemen. Onze voeten zijn namelijk een beetje lui geworden. Dit komt bijvoorbeeld door ons schoeisel, waardoor onze voeten minder beweging krijgen. Ook worden steunzolen meer voorgeschreven dan nodig en ook voordat de voet getraind en behandeld is. Wat juist van belang is, is de kleine voetspiertjes te trainen (die alleen in je voet aanhechten). Dit doe je door bijvoorbeeld een potlood of ander klein voorwerp met je tenen op te rapen en te verplaatsen. Wat ook een positieve invloed heeft op diverse klachten, is het goed afrollen van je voet wanneer je loopt. Je bent je dan niet alleen meer bewust van waar je loopt (en dát je loopt), maar masseert ook het bindweefsel. Dit heeft effect op de rest van je lichaam. Als je graag wandelt, is het dan ook handig om een wandelschoen af te wisselen met een sportschoen. Nog een laatste tip? Als je veters strikt, zet dan je voet niet plat op de grond maar krom je voet. Zo zorg je ervoor dat je wreef voldoende ruimte heeft en je zoveel mogelijk ruimte in de schoen hebt om te lopen. Ga je lekker aan de slag met deze tips? Dan ondersteunt je massagetherapeut je graag hierbij, zodat je voeten weer gezond zijn en je verdere klachten (aan je benen, heup en nek) voorkomt. ⁠

Bron: Massage to Move en Rob Donkers, manueel therapeut en voetexpert. Rob houdt continue het laatste wetenschappelijk bewijs in de gaten, om zo kennis te delen over de zin en onzin van diverse methoden waarop voeten behandeld worden. (Uit: de Gelderlander op 25 juni 2022).⁠

Partners


Contact
close slider










    De website van Massage to Move gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie.