Coronabeleid Massage to Move praktijken. We verzoeken cliënten rekening te houden met het navolgende beleid:

MASSAGE

TO MOVE

What moves you?

Inspiratie



21 april 2021

Veel cliënten van Massage to Move komen met pijnklachten in de onderrug. Een mogelijke oorzaak is het vele zitten, in een verkeerde houding, door het vele thuiswerken. Sommigen zitten uren achtereen achter hun computer, zonder even in beweging te komen.

Een eerste advies is dan ook om het liefst ieder half uur even van houding te veranderen: de beste houding is een andere houding! Ga even een glas water drinken, las een plaspauze in of loop de trap op en af (of andersom).

Een ander advies is je Iliopsoas op te rekken. Deze spier loopt van je onderste wervels en binnenzijde van je heupbeen via de buikzijde naar de bovenzijde van het bot van je been. Door de langdurige zithouding is deze spier verkort, waardoor het bekken kantelt en de wervelkolom scheefgetrokken wordt. Hierdoor ontstaat pijn in de onderrug. Door op je buik te liggen, met je schouders van de vloer te komen en je voeten te pakken (het vogelnestje) rek je de Iliopsoas lekker op. Is hij zo verkort, dat je niet bij je voeten komt, leg dan een handdoek om je voeten en pak die vast. Dat levert hetzelfde resultaat op!

Partners


De website van Massage to Move gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie.

Scroll Up
Contact
close slider